Rybářský rozcestník

Závěrečná prázdninová výprava

29.5.2016
Náš rozcestník, tedy přesně generátor RSS kanálů vám nabízí články z mnoha českých rybářských webů. Díky rozcestníku tak máte na jednom místě ty nejzajímavější rybářské články, ale i další informace z rybářského světa... Pokud jste majitelem rybářského webu a váš RSS kanál zde není, stačí nám poslat info na e­mail: rybarskyrozcestnik@seznam.cz, rádi vaše RRS zdarma přidáme!

Štítky:

Konec prázdnin jsem se rozhodl s mým kamarádem Martinem strávit jak jinak než u vody. Den před samotnou výpravou, jsem ještě zajel k vodě, abych zjistil, která místa jsou volná, popřípadě, kde se ryby aktuálně nacházejí. Po příjezdu na místo na mě čeká příjemné překvapení. Místo, které jsme si přáli, je volné. Hned po výstupu z auta mě pár kaprů přivítalo mohutnými výskoky. „To bude ono“ říkal jsem si. Na místě ještě chvíli setrvávám a pozoruji rybí aktivitu. Poté odjíždím domů dobalit zbytek věcí. Ráno brzy vstávám, nakládám vše do auta a vyrážím k vodě!

Po příjezdu rozkládám základní tábor. Dopoledne přijíždí Martin a diskutujeme, kde a jak budeme chytat. Po chvíli máme jasno. Já zvolím místo u druhého břehu pod převislými stromy, kde jsem viděl otočit se pár kaprů. Martin zvolí své oblíbené místo s hloubkou kolem 2 m a lehkým nánosem bahýnka. Poté si připravujeme krmení. Jako návnadu jsem zvolil mé oblíbené a to předmáčené boilies Angry Plum a boilies KillKrill zalité Krill liqudem. Martin se rozhodl pro svou oblíbenou Noční můru, ke které přihodil ještě pár lopatek partiklu. Pod háček jsme našili jednu 24mm kuličku v dipu, nebo pop up dumbelku doplněnou o voňavou punčošku se stick mixem krill and fish. Montáže jsme používali klasické a to ze šňůrky Strip-X a z háčku Continental vel. 6, nebo z háčku Centurion stejné velikosti. Zanedlouho jsou již všechny pruty ve vodě. První záběr přišel Martinovi asi po 2 hodinách od nahození ze silně prokrmeného místa.

00944-velka-img_4006
00944-velka-img_4032
00944-velka-img_4034
00944-velka-img_4035
00944-velka-img_4089

Na hladině se ukázal kapřík okolo 9 kilogramů. Poté je chvíli klid, když najednou uslyším jízdu. Hned po zvednutí prutu bylo jasné, že by se mohlo jednat o lepší rybu. Po krásném souboji nakonec v síťce podběráku skončil krásný tmavý lysec s váhou kolem 17 kg. Radost nezná mezí a rybu řádně oslavujeme. Mezitím Martin vytáhl ještě jednoho zhruba polovičního šupináče. Večer přichází další záběr a to na stejný prut. Ve světle čelovky jsem zahlédl úžasného kapra. Po chvílích plných nervozity mám v podběráku kapra, na kterého již dlouho čekám. Je to parádní řádkáč, kterému jsme navážili lehce přes 10kg. Opravdu úžasný start!

00944-velka-img_4165
00944-velka-img_4147
00944-velka-img_4128
00944-velka-img_4104
00944-velka-img_4100

Další den se zadaří Martinovi a i on si potěžká pěkného šupíka.  Zatím jde vše, tak jak má a ryby se nám daří chytat v pravidelných intervalech. Rybařinu si jako vždy velice užíváme. S přibližujícím se úplňkem rybí aktivita roste a my na břehu zažíváme opravdu krásné okamžiky. Bohužel čas běží a Martin musí odjet. Na místě tedy zůstávám na poslední dva dny sám. Toho jsem využil a jeden prut jsem se rozhodl hodit na místo, kde Martin krmil partiklem. Během večera zdolávám 4 středně velké ryby. Následující den, kdy kvůli vysokým teplotám je rybí aktivita na nule, přichází padák a následná jízda. Ryba se rozhodla jet do oblasti plné vázek. Nakonec rybu však otáčím a můžu si potěžkat dalšího krásného pupkatého lysce. A je zde poslední den. Ráno vstávám, vařím si čaj a užívám si chvíle krásného letního rána. Jsem opravdu spokojen, výprava se nám vydařila. Poté v klidu balím věci a vyrážím domů.

Všem slušným rybářům přeji hodně štěstí a ať vám koušou Usmívající se

Jan Lenc

Příspěvek Závěrečná prázdninová výprava pochází z book Fishing

Nejčtenější články

ORLÍK AKTUÁLNĚ :-(((

Poté, co jsme v neděli dopoledne chytili pytláka bez dokladů (lovil vesele na dva pruty) a rybáře, který dlouhodobě porušoval řád, jsme si udělali včera odpoledne výlet na Orlík a objeli 20 km břehů. JE NEUVĚŘITELNÉ, co se tam děje. Vesele se vláčí (všichni tedy svorně tvrdili, že si zrovna teď chystají věci na zahájení), loď na vodě plná komplet výbavy na dravce (prut na lov nástražek, dva pruty na tahání rybky, jeden nabitej vláčák, řízkovnice, echolot a příďák), stojan s dvěma pruty a na obou malí okounci, v bednách podměrečné ryby a hájené ryby, vrš plná malých okounků. Vzbudil jsem se s pocitem nesmírného smutku kořeněného beznadějí. Kde to proboha jsme??? SDÍLEJTE TOHLE SVINSTVO, TAKHLE TO DÁL NEJDE.

Zpráva ze zasedání Republikové rady ČRS (červen)

Rada shválila, kromě jiného, návrh změn rybářského řádu pro rok 2019. Konkrétně se jedná o stanovení nejmenší lovné míry okouna říčního na 15 cm, schválení povinnosti mít při lovu ryb podběrák, dále zákaz používání dvoj a trojháčků a omezení lovu na umělou mušku a muškařením na mimopstruhových revírech v období 1.1 až 15.6., dále zákaz lovu na srkačku a zákaz používání vylovovacího háku (gafu).

Nazapomínejte na dodatky v rybářském řádu, mohli by jste přijít o papíry!

Na svazové vodě se musí všichni rybáři řídit rybářským řádem. O tom, jak moc je či není zastaralý, dnes nechci mluvit, ale spíše se s vámi podělím o jedno zjištění. Někteří z nás si zapomínají každý rok přečíst v řádu „Bližší podmínky výkonu rybářského práva“, tedy dodatky k řádu, které jsou vytištěné modře a které někdy zásadně mění například povolenou lovnou délku některých ryb. A tak neznalý rybář si může omylem přivlastnit amura, který má ale v některých krajích aktuálně v dodatcích změněnou lovnou míru z 50 na 70 cm!

Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.