Rybářský rozcestník

Nová kotvení pro policejní plavidla

Náš rozcestník, tedy přesně generátor RSS kanálů, vám nabízí články z mnoha českých rybářských webů. Díky rozcestníku tak máte na jednom místě ty nejzajímavější rybářské články, ale i další informace z rybářského světa... Pokud jste majitelem rybářského webu a váš RSS kanál zde není, stačí nám poslat info na e­mail: rybarskyrozcestnik@seznam.cz, rádi vaše RRS zdarma přidáme!

Štítky:

Na Vltavě v Praze u Veslařského ostrova a v Nymburku se začalo vrtat do dna řeky kotvení pro nová ochranná stání služebních plavidel Poříčního oddělení Krajského ředitelství Policie hlavního města Prahy a Poříčního oddělení Středočeského kraje v Nymburce.

Informoval o tom mluvčí ředitelství vodních cest ČR (ŘVC) Jan Bukovský, s tím, že investorem staveb je ŘVC a cílem je zajistit bezpečnou ochranu policejních lodí i za nejvyšších povodní. „Byla to naše dlouhodobá snaha a vize, která po dokončení projektu přinese výhody při povodňových stavech hlavně občanům a firmám, žijícím a působícím v přímé blízkosti řek,“ seznamuje nás s důvody stavebních činností Michal Abt z Poříčního oddělení Krajského ředitelství Policie hlavního města Prahy. „Dosud jsme totiž v době, kdy jde doslova o minuty a hladina řeky nezadržitelně stoupá, zachraňovali a přemísťovali nejdříve plovoucí garáže služebních plavidel do ochranných přístavů tak, jak nám předepisuje povodňový plán. Chránili jsme v první řadě policejní mnohamilionovou techniku, která je potřebná v dalších fázích zvýšených průtoků řeky. Správným postupem je ale naopak pomáhat v těchto chvílích lidem, a ochránit tak lidské životy a majetky v okolí řek. V této fázi není nikdy času nazbyt. Podmínkou tohoto řešení je ale zabezpečení techniky, a to jsme dosud, bohužel, bez přesunů zajistit nemohli,“ vysvětluje Abt.

„Ředitelství vodních cest ČR se při své investiční činnosti věnuje nejen rozšiřování sítě vodních cest a přístavů, ale také zlepšení podmínek pro bezpečný plavební provoz. K němu přispívá i tato stavba, jejíž náklady ve výši necelých 19 milionů korun financuje Státní fond dopravní infrastruktury,“ uvedl ředitel ŘVC Lubomír Fojtů.

Konstrukce nově budovaných moderních ochranných stání je navržena tak, aby se mola s plovoucími garážemi a plavidly nemusela ze svých stanovišť nikam stěhovat. Při změně výšky hladiny se plovoucí mola s garážemi výškově pohybují podél jedenáctimetrových daleb až do úrovně hladiny, která byla v roce 2002. K dalbám a ke břehu jsou upevněna pomocí pohyblivých lávek a objímek.

Nejčtenější články

Rybářské bajky, mýty, pověry a přísloví

No, co rybář, to nějaká pověra. Někdo jim věří, jiný ne. Ale občas si říkám, že na každém šprochu je pravdy trochu! 🙂 A tak jsem je začal sbírat.

Chov a skladování žížal

Dnes se dají koupit žížalky, či i jiné živé rybí nástrahy, ve specializovaných obchodech, ale leze to dost do peněz. Pak máme další možnosti, jak my rybáři přijít k žížalám. Buď si je pracně nakopeme venku na zahradě, což může být dost zdlouhavé a za sucha či mrazu marný boj, nebo můžeme žížalám vytvořit ideální podmínky a vypěstovat si je doma ve sklepě, nebo na zahradě.

Výroba závaží z kamene

Někdo se snaží celou montáž co nejvíce zneviditelnit ve vodě. Jiný zase používá klipsy na odhození zátěže při záseku, kdy je opravdu vhodné a také lacinější nechat ve vodě kus kamene, než zátěž olověnou. O šetrnosti k přírodě nemluvě! Ostatní chtějí třeba jen ušetřit. Vyrobte si tedy, za dlouhých zimních večerů, šetrné závaží z kousku drátu a kamene, v létě se jistě, tyto náhražky olova, budou hodit.

Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím