Rybářský rozcestník

Nová kotvení pro policejní plavidla

Náš rozcestník, tedy přesně generátor RSS kanálů, vám nabízí články z mnoha českých rybářských webů. Díky rozcestníku tak máte na jednom místě ty nejzajímavější rybářské články, ale i další informace z rybářského světa... Pokud jste majitelem rybářského webu a váš RSS kanál zde není, stačí nám poslat info na e­mail: [email protected], rádi vaše RSS zdarma přidáme!

Štítky:

Na Vltavě v Praze u Veslařského ostrova a v Nymburku se začalo vrtat do dna řeky kotvení pro nová ochranná stání služebních plavidel Poříčního oddělení Krajského ředitelství Policie hlavního města Prahy a Poříčního oddělení Středočeského kraje v Nymburce.

Informoval o tom mluvčí ředitelství vodních cest ČR (ŘVC) Jan Bukovský, s tím, že investorem staveb je ŘVC a cílem je zajistit bezpečnou ochranu policejních lodí i za nejvyšších povodní. „Byla to naše dlouhodobá snaha a vize, která po dokončení projektu přinese výhody při povodňových stavech hlavně občanům a firmám, žijícím a působícím v přímé blízkosti řek,“ seznamuje nás s důvody stavebních činností Michal Abt z Poříčního oddělení Krajského ředitelství Policie hlavního města Prahy. „Dosud jsme totiž v době, kdy jde doslova o minuty a hladina řeky nezadržitelně stoupá, zachraňovali a přemísťovali nejdříve plovoucí garáže služebních plavidel do ochranných přístavů tak, jak nám předepisuje povodňový plán. Chránili jsme v první řadě policejní mnohamilionovou techniku, která je potřebná v dalších fázích zvýšených průtoků řeky. Správným postupem je ale naopak pomáhat v těchto chvílích lidem, a ochránit tak lidské životy a majetky v okolí řek. V této fázi není nikdy času nazbyt. Podmínkou tohoto řešení je ale zabezpečení techniky, a to jsme dosud, bohužel, bez přesunů zajistit nemohli,“ vysvětluje Abt.

„Ředitelství vodních cest ČR se při své investiční činnosti věnuje nejen rozšiřování sítě vodních cest a přístavů, ale také zlepšení podmínek pro bezpečný plavební provoz. K němu přispívá i tato stavba, jejíž náklady ve výši necelých 19 milionů korun financuje Státní fond dopravní infrastruktury,“ uvedl ředitel ŘVC Lubomír Fojtů.

Konstrukce nově budovaných moderních ochranných stání je navržena tak, aby se mola s plovoucími garážemi a plavidly nemusela ze svých stanovišť nikam stěhovat. Při změně výšky hladiny se plovoucí mola s garážemi výškově pohybují podél jedenáctimetrových daleb až do úrovně hladiny, která byla v roce 2002. K dalbám a ke břehu jsou upevněna pomocí pohyblivých lávek a objímek.

Nejčtenější články

Pozvánka na závod do Nižboru

ČRS. z. s., MO Nižbor zve na 16. ročník rybářského závodu, který se koná 11. 5. 2024 na Berounce nad jezem v Nižboru. Počet míst omezen na 50….

Jarní kolo Ve vodě nežijí jen vodníci

Jarní kolo náborové akce „Ve vodě nežijí jen vodníci“ proběhne od 15. 4. do 27. 6. 2024. Zájemci se mohou hlásit od dne zveřejnění a zasílat přihlášky na sekretariát SÚS….

Jarní dospělé a Dětské závody ČRS MO Kladruby – Propozice 20. a 21. 4. 2024

Vážení přátelé ČRS MO Kladruby, dovolte, abychom Vás pozvali na Jarní dospělých a Dětské rybářské závody konané ve dnech 20. a 21. dubna 2024 na nádrži Záhorská. Těšíme se na Vaši hojnou účast!